نظر شرکت کنندگان در کارگاه ها

سپاسگذار استادی هستم،که اندیشیدن را به من آموخت،نه اندیشه ها را.
با شرکت در نخستین کارگاه استاد جوهری فرد،به این نتیجه رسیدم که ،اگر بخواهم در آینده ی حرفه ای این رشته موفق شوم،کوتاه ترین و مفید ترین مسیر،شرکت منظم در کارگاه های ایشان است.در هر کارگاه از مطالب مفید و طبقه بندی شده بهره مند می شویم.علاوه بر این،آشنایی با کارامدترین فنون روان درمانی، کتاب های مفید مرتبط ،نظارت و راهنمایی دلسوزانه ی جناب استاد و مهمتر از همه دستیابی به یک نظم فکری در مورد انبوه مطالب این رشته،از فواید حضور در کارگاه هاست.
در پایان،به تمام دانشجویان محترم روانشناسی،که به این رشته نگاهی حرفه ای دارند،شرکت منظم در کارگاه های دکتر جوهری فرد را به عنوان بهترین انتخاب توصیه می کنم.در ضمن از زحمات بی شائبه ی استاد عزیز کمال قدردانی را دارم.

فروغ زاهد زاده- ارشد روانشناسی بالینی

____________________________________________________

 

با سلام

بسیار خرسندم که در چهار کارگاهِ ” شناخت ودرمان افسردگی، شیوه ی پروپوزال و مقاله نویسی، فنون آرام سازی و درمان شناختی رفتاری” از سری کارگاه های استاد جوهری شرکت کردم. دو چیز در این کارگاه ها برایم جالب و در عین حال محترم آمده است که دوست دارم اینجا مطرح کنم. یکی اینکه با توجه به زمان هشت ساعته ی هر جلسه، اصلا متوجه گذر زمان نمی شدم و دو دیگر اینکه کیفیت بالای این کارگاه ها – خاصه کاربردی بودنشان- علاوه بر دانش ارزشمندی که برایم به همراه داشت، سبب علاقه مندی بیش از پیشم به روان شناسی شده است و جا دارد همین جا تشکر دوباره ی خود را ابراز نمایم.
حامد قارونی- دانشجوی کارشناسی ارشد روان شناسی بالینی
______________________________________________________

 

با سلام و تشکر فراوان میخواستم نظر خودم را درباره کارگاههای تخصصی دکتر جوهری بنویسم.

بنده تاکنون در ۱۱کارگاه شرکت کرده ام کارگاهها بسیار عالی هستن و از هر نظر بسیار مفید هستن ومطالب به صورت بسیار خوب و دسته بندی شده در اختیار دانشجو قرار داده میشود و در واقع من خودم تا قبل حضور در هر کارگاه موضوع آن کارگاه در ذهنم پراکنده بود وبسیاری از مطالب را متوجه نشده بودم مثلا مفهوم انتقال ومقاومت یا…پس از حضور در کارگاهها کلیت آن مبحث به صورت منظم در ذهنم شکل میگیرد ومفهوم آن را نیز متوجه میشوم آنگاه میتوانم به کتابهایم مراجعه کنم وآنها را مطالعه کنم در واقع غلو نیست اگر بگویم دانشگاه واقعی همین کارگاهها هستن.

امیدوارم که این کارگاهها تداوم داشته باشن تا ما دانشجویان روانشناسی بتوانیم به صورت سیستمی و هماهنگ ویکسانی مطالب را یاد بگیریم و بتوانیم نماینده های خوبی برای این رشته در جامعه باشیم نکته دیگری که بسیار خوب است منابعی هستن که استاد در حین کارگاه نام میبرد در واقع با خواندن این منابع میتوان راه درست را در روانشناسی طی کرد … امیدوارم این کارگاهها زیادتر شوندیک پیشنهادی که من دارم این است که کارگاهی برگزار شود که فقط در آن کیس نشان داده شود …با تشکر. ارزوی سلامتی برای آن استاد گرامی را از درگاه خداوند مسئلت دارم

فرهاد مرادخانی کارشناس روانشناسی

________________________________________________________
باسلام و احترام فراوان
تشکرویژه دارم از استادمحترم جناب آقای دکترجوهری فردبخاطر برگزاری کارگاههای بسیار عالی و مفید.این کارگاههاموجب بالا بردن سطح علمی دانشجو میشوندو بخاطر جو صمیمی حاکم و قدرت بیان عالی جناب دکتر جوهری فردموجب درک بهتردانشجو میشود.
برهمند/ کارشناس ارشد روان شناسی بالینی

_________________________________________________________________

 

از اولین جلساتی که افتخار شاگردی جناب اقای دکتر جوهری را داشتم این حس در من بوجود امد که شرکت در کارگاه ها با کلام شیوا و تاثیر گذار ایشان و با تسلط و تبحری که در تکنیکها و فنون رواندرمانی دارند خواهم توانست در حد فهم علمی خودم دیدگاه روشنتری نسبت به این رشته پیدا کنم و بالاخره با شرکت در هر کارگاه به این هدفم هر چه بیشتر نزدیک شدم و معتقدم این لذت علم اموزی را هیچ استادی نمیتواند به دانشجویش منتقل کند مگر اینکه خود صاحب واقعی و وارث و امانتدار علم روانشناسی باشد.

شیخی نصب/ کارشناس ارشد روانشناسی بالینی

________________________________________________________________

 

با توجه به اینکه در دانشگاه ها محور موضوعات نظری بوده و کمتر تلاشی در جهت ارتقای سطح توانایی های عملی دانشجویان صورت نمی گیرد لزوم حضور در کارگاه های عملی در صورت تمایل دانشجویان به استفاده از علم خود ضروری می باشد. فراگیری علم بنیادی موضوعیست که در دانشگاه صورت می گیرد و کاربرد آن مطلبیست که منوط به شرکت در گارگاه های مختلف و فراگیری فنون استاندارد شده روز دنیاست. با فراگیری تکنیکهای مختلف در کارگاه های مختلف اینجانب توانایی بیشتری در خود برای برخورد با افراد مختلف با اختلال های مختلف در خود احساس میکنم. چراکه دانستن فنون گوناگون علاوه بر بزرگتر کردن دایره تحرک من در درمان، اعتماد بنفس بالایی را در اختیار اینجانب قرار میدهد که به اعتقاد من لازمه برقراری ارتباط بهتر با مراجع می باشد و جلب اعتماد مراجع را در بر دارد. از آنجا که همه ی بیماریها معمولا اختلال های همراهی را با خود دارند دانستن یک تکنیک و یک رویکرد دست درمانگر را در ارایه طرح مناسب تر درمانی بسته نگه می دارد. چه بسا بیمارانی که علاوه بر یک مشکل رفتاری، مشکلاتی دیگر در زمینه های شناختی دارند که برای درمان بهینه لزوم دانستن تکنیکهای مختلف از رویکردهای مختلف حیاتی به نظر می رسد.

اینجانب به شخصه از گذراندن کارگاه هایی همچون فنون مصاحبه و تشخیص بالینی، فنون آرام سازی، روانکاوی بالینی، رفتار درمانی بالینی، شناخت درمانی بالینی، هیپنوتراپی بالینی، تشخیص و درمان اختلال وسواس و تشخیص و درمان اختلال افسردگی خشنود بوده و به عنوان تجربه شخصی خود می توانم ذکر کنم که مطالب کارگاه ها کاملا متفاوت با الباقی و مربوط به همان سرفصل بوده اند و به کلیه دوستداران فراگیری رواندرمانی شرکت در این دوره ها را پیشنهاد می نمایم. گسترده گی فنون در رویکردهای مختلف درمانی به قدری زیاد است که عملا دانشجو را در انتخاب راهکار درمانی مناسب ناتوان می کند از همین رو شرکت در دوره هایی اینچنینی با سوپروایزری افرادی نظیر دکتر جوهری فرد توشه راه مناسبی در آینده درمانی خواهد شد.

دکتر نیما اسدزاده

      خانهدرباره مرکزمشاورهتماس